اگر تابحال در مورد رادیوگرافی یا دستگاه آر وی جی سوالی داشته اید، این مطلب میتواند بعضی از اطلاعات مورد نیاز را به شما بدهد! وب سایت دنتی شاین به آدرس dentyshine.com به توصیف کامل این موارد پرداخته است.

چگونه برای آزمون آماده شویم؟

آمادگی خاصی وجود ندارد. شما باید هر گونه اجسام فلزی را در ناحیه ای که در معرض اشعه ایکس قرار دارد بردارید. ممکن است یک پیشبند سربی روی بدن شما گذاشته شود. اگر باردار هستید به دندانپزشک خود بگویید.

تست چگونه خواهد بود؟

خود اشعه ایکس هیچ ناراحتی ایجاد نمی کند. گاز گرفتن بر روی قطعه فیلم باعث می شود که برخی افراد تهوع کنند. تنفس آهسته و عمیق از طریق بینی معمولاً این احساس را تسکین می دهد. هم CBCT و هم اشعه ایکس سفالومتریک به هیچ قطعه گاز گرفتن نیاز ندارند.

چرا آزمون انجام می شود؟

اشعه ایکس دندان به تشخیص بیماری و آسیب دندان و لثه کمک می کند و همچنین به برنامه ریزی درمان مناسب کمک می کند.

نتایج عادی

اشعه ایکس معمولی تعداد، ساختار و موقعیت طبیعی دندان ها و استخوان های فک را نشان می دهد. هیچ حفره یا مشکل دیگری وجود ندارد.

نتایج غیرعادی به چه معناست؟

برای شناسایی موارد زیر می توان از اشعه ایکس دندان استفاده کرد:

  • تعداد، اندازه و موقعیت دندان ها
  • دندان های نیمه یا کامل نهفته
  • وجود و شدت پوسیدگی دندان (که حفره یا پوسیدگی دندان نامیده می شود)
  • آسیب استخوان (مانند بیماری لثه به نام پریودنتیت)
  • دندان های آبسه
  • شکستگی فک
  • مشکلات در نحوه قرار گرفتن دندان های بالا و پایین با هم (مال اکلوژن)
  • سایر ناهنجاری های دندان ها و استخوان های فک

خطرات

قرار گرفتن در معرض تابش بسیار کمی از اشعه ایکس دندان وجود دارد. با این حال، هیچ کس نباید بیش از حد لازم تشعشع دریافت کند. برای پوشاندن بدن و کاهش قرار گرفتن در معرض تشعشع می توان از پیش بند سربی استفاده کرد. زنان باردار نباید عکسبرداری اشعه ایکس را مگر در موارد ضروری انجام دهند.

ملاحظات

اشعه ایکس دندان می تواند حفره های دندانی را قبل از اینکه از نظر بالینی قابل مشاهده باشد، حتی برای دندانپزشک آشکار کند. بسیاری از دندانپزشکان سالانه بایت وینگ ها را انجام می دهند تا به دنبال ایجاد زودهنگام حفره های بین دندانی باشند.

دستگاه آر وی جی

دقت در تشخیص در دندانپزشکی بسیار مهم است. دندانپزشک تنها پس از تشخیص دقیق می تواند مشکل را برطرف کرده و انتظارات مشتری را برآورده کند. تصویربرداری نقش بسیار مهمی در دندانپزشکی دارد. یک تصویر واضح می تواند به تشخیص دقیق کمک کند در حالی که یک تصویر نامشخص می تواند احتمال خطا را افزایش دهد. گرفتن یک تصویر با کیفیت به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. کیفیت تصویر تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. RVG یا رادیوویزیوگرافی جدیدترین تکنیک تصویربرداری مورد استفاده در دندانپزشکی است. قرار گرفتن در معرض تابش در مقایسه با سایر روش های سنتی که برای گرفتن تصاویر استفاده می شود، حداقل است.

سنسور RVG چیست؟

RVG مخفف Radiovisiography است و یک فناوری است که جایگزین روش های سنتی رادیولوژی اشعه ایکس شده است. در حال حاضر به دلیل مزایایی که ارائه می دهد، به طور گسترده در دندانپزشکی استفاده می شود.

مزایای سنسور RVG چیست؟

  • RVG قرار گرفتن در معرض تابش را تا ۸۰ درصد برای بیماران کاهش می دهد.
  • حسگر به پزشک کمک می کند تا نتایج فوری را دریافت کند.
  • به سختی زمان انتظار برای بیمار برای گزارش وجود دارد.
  • سنسور RVG قادر به کاربردهای همه کاره است. با محفظه پوشانده شده است و همچنین دارای یک لایه محافظ ضربه است که از سنسور در برابر نیش و سقوط محافظت می کند.
  • RVG به دلیل حساسیت بالا، فیبر نوری و آشکارساز ناهموار با وضوح بالا، قادر به گرفتن تصاویر با کیفیت بالا است. سنسور دیجیتال تصاویری با بالاترین وضوح بیش از ۲۰LP/mm ارائه می دهد
  • سنسور RVG قابلیت ذخیره تصاویر و تغییر اندازه یا کنتراست آنها را برای مشاهده بهتر دارد.
  • سنسورهای RVG بسته به کاربردشان در سه اندازه موجود هستند که از ۰ تا ۲ متغیر است. برای معاینات اطفال از اندازه o استفاده می شود در حالی که برای تصویربرداری عمودی برای اهداف عمومی اندازه ۱ توصیه می شود. سایز ۲ برای به دست آوردن تصاویر بایت وینگ و پری آپیکال استفاده می شود.
  • مشکلات دندانی را می توان در مراحل اولیه تشخیص داد و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب را به موقع انجام داد.
  • این بسیار مقرون به صرفه است زیرا شامل پردازشگرهای شیمیایی نمی شود

بافت نرم و شکستگی ها به دلیل کیفیت بالای تصویر تولید شده به راحتی قابل مشاهده هستند که در غیر این صورت غیر قابل تشخیص خواهند بود. با RVG ذخیره سازی تصاویر در رایانه امکان پذیر است و می توان آنها را از طریق شبکه با کارشناسان به اشتراک گذاشت و در هر دستگاهی مشاهده کرد. مناطق خاصی را می توان برای تجسم مکان ابزار به ویژه در درمان های ریشه بزرگ کرد. برای رادیولوژیست راحت است که مشاهدات خود را به تصویر اضافه کند.

رادیولوژیست می تواند تقریباً فوراً دوباره تصویر بگیرد. تصاویر دیجیتال با کیفیت را می توان به راحتی با بخش های مربوطه به اشتراک گذاشت و کل فرآیند را بسیار کارآمد می کند.

برای خرید دستگاه های آر وی جی در رنج قیمتی متفاوت، به وب سایت dentyshine.com مراجعه نمایید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C/

برچسب ها :
بازی انفجار سایت بت اسپات