خانه / وردپرس / آموزش سئو / آموزش کار با Google Analytics
آموزش کار با Google Analytics

آموزش کار با Google Analytics

دوستان در آموزش سئوی قبلی آموزش نصب Google Analytics در وردپرس رو بهتون گفتیم که قدم اول برای استفاده از ابزار گوگل آنالیز بود حال می خواهیم در اینجا آموزش کار با Google Analytics رو می خواهیم با هم بررسی نماییم تا بدونیم چه جوری آمارها و اطلاعات رو دریافت کنیم

آموزش کار با Google Analytics

حتما کاریزما به گوشتون خورده که همون هوش مدیریتی بوده است و تنها با ان میتوان به موفقیت دست پیدا کرد و بدون اینکه شما هوش مدیریتی عالی داشته باشید فقط آمار گیر تنها وسیله ای برای ارایه ارقامه بوده و اعدا د چیزی بیش نیستند تا بتونید از انها اطلاعات رو بدست آورید حالا در ادامه با ما بمانید تا در آن سئوالاتی رو که باید با امارگیر بهش پاسخ بدید معرفی نماییم

شناسایی مخاصبان

باید به پیشخوان Analytics رفته و از آنجا Standard Reports به منوی Audience یا مخاطبان برید تا منوی مخاطبات رو بررسی کنید

 Google Analytics

شمامی تونید با رفتن به audience reports یا قسمت مخاطبان از مکان بازدید کننده ها و نحوه ورود انها دست پیدا کنید

امروزه تقریبا بیشتر و تمامی سایتها ریسپانسیو بوده اند تا بازدید کننده های خود رو از دست ندهند پس اگه سایت شما هم ریسپانسیو می باشد به Audience->Mobile->Overview برید تا متوجه شوید با چه دستگاه هایی به سایت مراجعه شده است زیرا همه اینها در پیشرفت شما موثر تا بدانید و مشکلات رو برطرف نمایید

شما میتونید از قسمت Devices کلا دستگاه هایی مختلف رو که به سایت مراجعه نموده اند بدانید

شما با رفتن به Geo->Location خواهید توانست مکان بازدید کننده ها رو نیز بدانید که در اینجا اطلاعاتی بسیار وجود دارد

 کار با Google Analytics

روش دسترسی کاربران به سایت

Acquisition گزینه دیگر بوده است برای این موضوع با دو قسمت  All Traffic وAll Referrals.

All Traffic : برای این بوده که دسترسی کاربران با آدرس سایت و موتور جستجو مشخص شود

All Referrals : برای توضحات بیشتر بوده است تا بدونید کاربران با تبلیغات و یا چه چیزی به سایت شما مراجعه کرده اند و آن رو گسترش بدید

چه طور ترافیک بازدید سایت رو افزایش بدیم؟

شما با رفتن به  Social Overview report و بعد کلیک روی  best social network میتونید بدانید تعداد بازدید ها از کجا بیشتر می باشد مثلا زمان زیادی رو صرف سایت می نمایید اما بازدید کننده کم می باشد  ولی در پیچ فیسبوک وقی کمی رو می گذارید و بازدید کننده بیشتر می باشد و میتوند آن رو تغییر بدید و وقت زیادی رو در فیسبوک و پیچیتون بگذرانید

بازدید کننده ها به کدام بخش سایت بیشتر علاقه مندند

برای این موضوع به Behavior->Site Content->All Pages مراجعه کنید

روش دسترسی کاربران به سایت

تحلیل چند ستون به صورت زیر 🙁 دوستان به صورت مختصر توضیح داده می شود چون گسترده تر از این ها بوده است )

Pageviews/Unique Pageviews : برای تعداد بار گذاری صفحه  و بازدید کننده بوده است

Avg. Time on Page : برای این بوده است تا زمان باقی ماندن بازدید کننده رو در صفحه بدانید

Bounce Rate : برای این بوده است تا بدانید چند درصد از بازدید کننده ها فقط یک صفحه رو  بررسی نموده اند

سرعت بار گذاری سایت

برای این بوده است تا حجم مطالب و کیفیت هاست رو بدونید  و … زیرا زمان بالا آمدن سایت رو مشخص می کند

سرعت بار گذاری سایت

اتفاقات رخ داده در لحظه برای سایت

با رفتن به مسیر standard reports >> Real-Time میتونید بدانید چه کسانی در سایت بوده و چه صفحه ای رو بازدید می نمایند

اتفاقات رخ داده در لحظه برای سایت

از همراهیتون متشکر و سپاسگذاریم

منبع : قالب وردپرس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *