خانه / وردپرس / آموزش سئو / تفاوت SEO و SEM چيست؟
تفاوت SEO و SEM چيست؟
تفاوت SEO و SEM چيست؟

تفاوت SEO و SEM چيست؟

دوستان روزانه مبحث سئو و بهينه سازي سايت در حال گسترش بوده است و ما براي اينکه بتونيم سايت با کاربران زياد و بدون مشکل با بازديد کننده هاي زياد داشته باشيم عمل کردن به اين نکات بسيار مهم است که در آموزش سئو به برخي ازانها اشاره شده است و اميدوارم بتوانيم در اين سايت هر انچه رو لازم مي باشد قرار دهيم مطلب اين ساعت ما در مورد تفاوت SEO و SEM چيست؟ بوده است پس اگه مايليد با ما همراه باشيد تا اين آموزش رو به پايان برسونيم

تفاوت SEO و SEM چيست؟

دوستان ههمه ماها با مفهوم SEO مخفف Search Engine Optimization آشنا مي باشيم که لازمه بالا بردن و پيشرفت يک سايت بوده است که به معني بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو بوده است تا بتونيم با ايجاد صفحات جالب و منحصر بفرد از هر لحاظ موتورهاي جستجو رو عاشق خود کرده تا او هم کاربران رو به سايتمون هدايت نمايد

SEO چيست ؟

براي اين بوده است تا کاربران زيادي رو به سمت خود بکشانيم که ميتونه نکاتي چون کلمات کليدي , مطلب با کيفيت و … باشد

SEMچيست ؟

دوستان SEO مخفف Search Engine Optimization ولي SEM مخففSearch Engine Marketing  بوده است , يعني بازاريابي براي موتورهاي جستجو مي باشد شما هر کاري رو براي در امد بيشتر و جذب بازديد کننده و مشتري انجام دهيد بوده است و ميتونه بخش گسترده اي از SEO باشد تا با کشاندن بازديد کنندهاي زيادانها رو به درآمد تبديل نمايد

اقدامات مهم صورت گرفته در SEM

  • تحليل آمار سايت
  • کلمات کليدي
  • بهينه سازي ساير پارامترها
  • معرفي به موترهاي جستجو
  • شرکت در برنامه هاي PFI

و …..

SEM دارا دو بخش مي باشد

1- گرفتن بازديد کنندهاي رايگان از موتور جستجو چون گوگل

2 – تبليغات در موتورهاي جستجو چون گوگل که پولي مي باشد

تفاوت SEO و SEM

ما در شکل بالا sandals for girle رو جستجو نموده ايم که شايد در برخي از سرچ ها براتون پيش آمده باشه داراي دو لينک بوده است که لينک هاي براساس seo  و لينک هاي براساس sem باز مي شود

در بالا دسته اول که در شکل با خط قرمز مشخص شده اند SEM بوده اند و با روش هاي زير رتبه دريافت نموده اند

1 – به دايرکتورهاي بزرگ هزينه هاي رو پرداخت کرده اندتا رتبه هاي بالايي رو داشته باشند که هزينه با محبوبيت در ميان کاربران ميزن مستقيم دارد

2 – اين روش قديمي بوده و سايت بسياري از شما ها آن رو انجام داده باشيد که تبليغات پولي رو در جستجو گر گوگل قرار مي دهيد و هزينه ان هم به شما مربوط است تا کلمه هاي کليد رو نمايش و به چه تعداد بازديد کننده نمايش داده شود

3 – سوم -روش تبليغات کليکي(PPC) بوده است و گوگل پرچمدار استفده از اين روش بوده است و به اين صورت بوده که هزينه رو در گوگل پرداخت و کلمت کليدي رو مشخص مي نماييد و با کليک روي هر يک از حسابتون کم مي شو

مزاياي روش SEM

مهمترین مزایای روش SEM این بوده که بازدید کننده های زیاد رو در زمان کمی برای شما جذب نماید و برای افرادی که می خواهند زود جواب گرفته و فروش داشته باشند متناسب بوده است چون SEO به 1 تا 40 روز برای نتیجه گرفتن زمان لازم دارد

معایب SEM

SEM عيبي بزرگ دارد ولي بايد بگم در ايران و با دادن هزينه به گوگل وقتي کاربر به لينک فرستاده ميشه با صفحه پيوندها روبه رو خواهد شد و از طرفي ميتوان گفت لينک فيلتر مي باشد , و دليل اين مشکل خارج شدن دلار از کشور بوده است و جهت جلوگيري فيلتر شده اند و اگه به نتايج در زير آدرس بريد توضيحاتي رو ميبنيد مبنا بر اينکه اين سايت فيلتر نبوده و به آدرس WWW…..COM و يا فيلتر نيست به شماره 33333333 مراجعه کنيد و چون کاربران دنبال بازدهي خوب در زمان کمي مي باشند مناسب نبوده است

دوستان حالا شما تبليغات رو انجام کاربران به سايتتون مراجعه نمودن آيا سايت شما جوابگو بوده است  و با سايت ارتباط دارد يا خواستيد سر گوگل کلاه بگذاريد پس اگه اينجوره اصلا اين کار رو نکنيد چون سر خودتون با وقت و هزينه کلاه گذاشتيد

پس فهميديم که SEO هم راحت تر و کم هزينه تر بوده و باعث پيشرفت خوبي مي شود

منبع : قالب وردپرس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *