خانه / وردپرس / آموزش سئو / با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد! ( دوم )
با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد! ( دوم )
با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد! ( دوم )

با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد! ( دوم )

مي خواهيم در اين آموزش سئو ادامه با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد! و بهتون بگيم که در اولين آموزش گفتيم که چه جوري ثبت نام نماييد و جهت مشاهده اطلاعات بايد چند روز يا هفته طول بکشد حالا بريم سراغ ادامه …..

با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد!

در وارد شدن به اين کنسول انواع قسمتها رو که هر يک کار مخصوص به خود رو دارند ديده مي شوند و ممکنه سوالاتي براي اکثر شما ها به وجود بياد چون اطلاعات رو هر چند مدت يک بار بررسي نماييم ؟ و چه بخش هايي مهم مي باشند ؟

در جواب سوال اولتون بايد بگم که بنا به کار شما بستگي دارد که روزانه چقدر مطلب جديد قرار داده و فعاليت داريد که براي سايتهاي معمولي ماهي يکي دوبار بوده است

و اما سوال دوم اينه که قسمتهاي رو در زير براي شما جهت تاکيد بيشتر معرفي مي کنيم که هر يک از آنها رو براتون توضيح خواهيم داد

  • robots.txt tester
  • Fetch as Google
  • Crawl Errors
  • Content Keywords
  • Index Status
  • Search Analytics
  • HTML Improvements
  • Structured Data
  • Sitemaps

بخش Structured Data در کنسول گوگل

با نمايش نتيجه هاي جستجو به کاربر قسمتهاي خاص و کلمات کليدي رو مي بينيد و شما يک کلمه رو در باکس جستجو وارد نماييد تا گوگل جستجو هاي مشخص رو بهتون نمايش دهد که بر اساس نمايش هر مطلب , نام يک شخص و يا يک مورد خاص  و … مي باشد و براي اماکن و افراد فقط بايد نام رو وارد نماييد تا نمايش داده شود

Structured data يعني داده هاي از پيش تعريف شده که متدي براي نمايش دادن جزييات مربوط با جستجو مي باشد و اين به آناليز نمودن کلمه اي که توسط کاربران جستجو مي شود کمک مي نمايد و اما اگه وب سايت شما داراي محتواي خاص باشد در اول نمايش داده خواهد شد و براي کيفيت بيشتر بهتر به Structured data توجه زيادي نماييد

ابزار Data Highlighter در کنسول وجود دارد تا برچسبهايي رو که در متن با جستجو مطابق داشته باشد هاي لايت نمايد و اگه تگهاي از يک پيچ در سايتتون لايت شوند ديگر پيچ ها هم به اين روش هاي لايت خواهند شد

بخش HTML Improvements در کنسول گوگل

دوستان ربات هاي گوگل هر قسمتي که با کدهاي html ارتباط داشته باشند در مرورگر براي نمايش بهتر ذخيره مي نمايند  که در HTML Improvements قابل مشاهده مي باشد و موارد زير به شما تذکر داده مي شود

  • کپي توضيحات متا
  • کوتاه يا بلند بودن توضيحات متا
  • نکات مرتبط به تگ هاي عناوين استفاده شده در متن
  • اخطار در ارتباط با محتواهايي که قابل ايندکس شدن نيستند.

بخش Search Analytics در کنسول گوگل

براي ارزيابي کيفيت نمايش وب سايت بوده است که در زير تب Search Traffic قرار دارد شما بايد کوئري مناسب سايتتون رو قبل طراحي در نظر داشته باشيد و نمايش سايت با کوئري خاص به اين مربوط نميشه که ترافيک سايت شما براي اين کوئري بوده است و کنسول گوگل و تب آناليز به شما کوئري ها را بر اساس دفعات کليک دسته بندي معرفي مي نمايد و گوگل کوئري هاي تايپ شده شما رو ترسيم مي کند و به شما مي گويد ترافيک از کدام کوئري بوده است که بايد مثل شکل زير 4 باکسي که به رنگ زرد بوده اند رو تيک دار نماييد

GSC

click : کاربر با اين کوئري چند بار وارد شده است

impressions: بازخورد ها

ctr : حضور کاربر در چقدر زمان براساس در صدي

position : قسمتهايي که کاربر بيشتر تمرکزش روي ان بوده است

براي ادامه آموزش به قسمت با کنسول جست وجوي گوگل بهتر ديده شويد!(سوم) مراجعه نماييد

منبع : قالب وردپرس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *